Na drie of vier jaar hard (en soms ook minder hard) leren, oefenen, proeven in de beroepspraktijk, vragen, checken en

Hoe zouden je leerlingen jouw didactische vaardigheden beoordelen? Dat is niet iets alledaags om te bespreken met je leerlingen. In

Uit de nieuw verschenen Staat van het onderwijs 2017 blijkt dat er in Nederland grote verschillen zijn tussen scholen. In

Met de opkomst van de zoekmachine ligt alle kennis in principe binnen handbereik. Voor een exotische vakantie weten wat de

Stel dat jij aan het eind van je les zou vragen wie zich uitgedaagd voelde: hoeveel vingers zouden er dan

In het onderwijs wordt papier steeds vaker gecombineerd met digitaal. Dat vraagt om onderzoek naar de effecten van deze nieuwe

De smartphone in het onderwijs: aan de ene kant een zegen, maar aan de andere kant een vloek? Docent Michelle

Bijna elke docent ontwikkelt wel eens zelf lesmateriaal. Dat blijkt uit de poll van maakwerkvanonderwijs.nl. Slechts 6% geeft aan nooit

We moeten af van de ‘leerfabrieken’, zei minister Jet Bussemaker eind 2015. Het roept meteen een beeld op van studenten

Je kunt beter lasser worden dan onderwijsassistent. En beter een gastheer of gastvrouw dan ondernemer in de retail. Althans, volgens